اپل شرکت تحلیل‌گر رسانه‌های اجتماعی، آزمایشگاه تاپسی (Topsy) را به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار خرید.

topsy

سوشیال‌ مدیاوال‌استریت‌ژورنال این خبر را به نقل از منابع آگاه داده است و می‌گوید سخنگوی اپل این خبر را تایید کرده است. تاپسی ابزاری برای تحلیل داده‌های توییتر است که تمایلات مصرف‌کنندگان را نشان می‌دهد. با این ابزار شما می‌توانید یک کمپین یا رویداد را اندازه‌گیری کنید.

تاپسی یکی از نمایندگان فروش داده‌های توییتر (به عنوان firehose شناخته می‌شوند) است که با شرکت‌های Gnip و DataSift در این موضوع رقابت می‌کند. تاپسی حاضر به پاسخ درباره خرید توسط اپل نشده است.

اپل مطمئا می‌خواهد تاپسی را با دیگر سرویس‌های خود از جمله آیتونز همگرا کند و همراه با سلایق و علایق مشتریانش شود.

همچنان باید منتظر بود که اپل به صورت جدی‌تر در در حوزه شبکه‌های اجتماعی وارد شود، چون تجارب شکست missteps و سرویس موسیقی اجتماعی پینگ را دارد و حالا با خرید این سرویس می‌خواهد گام جدی‌تر و هدفمندتری در این حوزه بردارد.