گوگل و فیس‌بوک دو رقیب جدی به شمار می‌روند. رقابتی که با ظهور گوگل پلاس جدی‌تر شده است. این رقابت با چالش‌های جدی تاکنون مواجهه بوده و همیشگی جنگی در میان است.

fbg

به گزارش رسانه‌های اجتماعی، این در حالی است که قرار است به زودی فروش تبلیغات گوگل در فیس‌بوک آغاز شود. به عبارتی مشتریان آگهی به زودی قابلیت خرید تبلیغات گوگل در فیس‌بوک را خواهند داشت.

گوگل ادز (ads) نرم‌افزار دابل‌کلیک (DoubleClick) را خریده است و مدیر آن می‌گوید: همکاری ما با فیس‌بوک در مشارکت FBX است که پلتفرم تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است. مشتریان قادر به خرید فضای تبلیغاتی در سراسر وب هستند. اضافه کردن فیس‌بوک به عنوان یک سایت تبلیغاتی مقصد از برنامه‌های گسترش دابل‌کلیک است و حتی بیشتر از آن.

اولین چالش فیس‌بوک با گوگل با بستن اجازه ورود کانتکت لیست افراد از سوی جیمیل آغاز شد و بعدها نیز بیشتر شد. به طوریکه حتی موتور جستجوی فیس‌بوک با رقیب اصلی گوگل یعنی بینگ مایکروسافت کار می‌کند. شاید دابل‌کلیک که مجری تبلیغات است و مستقیم درباره پول حرف می‌زند باعث همکاری نزدیک این دو شرکت بزرگ فناوری شود.

منبع: readwrite