فیسبوک چند روز پیش یک شرکت تبلیغات ویدیویی به نام لایوریل(liverail ) را خرید. مهمترین سوالی که پیش میآید این است که چرا فیسبوک آن را خریده است؟
برای پاسخ به این سوال تنها کافیست به نمودار زیر مرکز تحقیقاتی کاماسکور نگاه کنید. ویدیوهای لایوریل در مارچ ۲۰۱۴، نزدیک به ۳٫۹ میلیارد بار دیده شده است. مشتریهای این آن، شرکتهای مانند سونیپیکچرز و پیاسپی بوده اند.
این درحالیست است که براساس نمودار فوق، تبلیغات ویدویی آنلاین در دسامبر ۲۰۱۳ بیش از ۳۵ میلیارد بار تنها در آمریکا دیده شده است.
خرید جدید فیسبوک آخرین تلاش این شبکه اجتماعی محبوب برای تولید تبلیغات ویدئویی و توسعه این بخش بوده و این در حالی است که فیسبوک درباره جزئیات مالی خرید جدید خود اظهار نظری نکرده است.
شرکت تبلیغاتی LiveRail در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده و در چند کشور جهان نمایندگیهای دایر کرده است.