پینترست امروز اولین تبلیغ را برای برخی از کاربران در سایت خود قرار داد تا این سایت اجتماعی نیز به دنبال کسب درآمد باشد.
به گزارش رسانههای اجتماعی، تبلیغات در پینترست شبیه ترویج توییت در توییتر یا ترویج پست در فیسبوک است. شما در پینترست میتوانید پینهای (پست یا عکسهای) خودتان را ترویج کنید. کسبوکارها میتوانند با پرداخت مالی در نتایج جستجوها و فیدهای پینترست بالاتر قرار گیرند. به عنوان مثال تبلیغات پینترسنت این گونه خواهد بود:
همانطور که در شکل مشاهده میکنید شما میتوانید از طریق دکمه «ترویج پین» (promoted pin) پست خود را در پینترست ترویج یا به عبارتی تبلیغ کنید. در صفحه کاربران که این پست با عنوان اسپانسر شده (sponsored) نمایش داده میشود که باعث میشود بسیار به سختی شما تفاوت یک پین معمولی یا پین ترویجی را متوجه شوند.
بن سیلبرمن از بنیانگذاران و مدیرعامل پینترست میگوید: هماکنون پینترست تنها مرور میکند پینهای ترویج شده بوسیله «کسبوکار را انتخاب کنید». اما ما میتوانیم در آینده نزدیک یک اجرای گستردهتر از آن داشته باشیم.
پینترست نسل جدیدی از رسانههای اجتماعی است که محتوا را در ظاهر و قامت زیباتری ارایه می کند. کاربران در پینترنست محتوای بصری و ویروسی را در قاب عکس به اشتراک می گذارند.