شبکه های اجتماعی فیس بوک، گوگل پلاس،توییتر، لینک دین و تمپلر در حال مبارزه با یکدیگر هستند. پیکاری که برای ارایه خدمات گوناگون یا به عبارتی ساده تر، جذب کاربر رخ داده است.

وب سایت مشیبل، اینفوگرافی از مبارزه این ۵ شبکه اجتماعی ارایه کرده است که این پیکار را در ۱۶ خصیصه مشخص کرده است: (رنگ نارنجی دارد، صورتی ندارد)

۱- رابطه های متقارن (فریندینگ) ۲- رابطه های نامتقارن (فالوئرینگ) ۳- آپدیت کردن وضعیت ۴- کنترل اینکه چه کسی می تواند وضعیت (استاتوس) آپدیت کردن شما را ببیند ۵- پیام های خصوصی ۶- نیوز فید (فید درست کردن از وضعیت) ۷- سفارشی کردن / فیلتر کردن نیوز فید ۸- دکمه های اشتراک برای وب سایت ها شخص ثالث ۹- دکمه “لایک” ۱۰- گروه ها ۱۱- دکمه نظرات ۱۲- درست کردن آلبوم های عکس ۱۳- رویداد ها ۱۴- چت ۱۵- چت ویدیویی با چندین نفر به صورت مشارکتی ۱۶- اشتراک مکان

در ادامه مطلب اینفوگرافی جنگ شبکه های اجتماعی ارایه می شود. این اینفوگرافی شاید بتواند مزایا و معایب این ۵ شبکه را نسبت به یکدیگر مشخص کند و وضعیت ارایه خدمات آنها را برای شما روشن کند. اما سوال این است که هر شبکه اجتماعی باید این ۱۶ امکان یا بیشتر را داشته باشد؟