شبکه های اجتماعی فیس بوک، گوگل پلاس،توییتر، لینک دین و تمپلر در حال مبارزه با یکدیگر هستند. پیکاری که برای ارایه خدمات گوناگون یا به عبارتی ساده تر، جذب کاربر رخ داده است.
وب سایت مشیبل، اینفوگرافی از مبارزه این ۵ شبکه اجتماعی ارایه کرده است که این پیکار را در ۱۶ خصیصه مشخص کرده است: (رنگ نارنجی دارد، صورتی ندارد)
۱- رابطه های متقارن (فریندینگ) ۲- رابطه های نامتقارن (فالوئرینگ) ۳- آپدیت کردن وضعیت ۴- کنترل اینکه چه کسی می تواند وضعیت (استاتوس) آپدیت کردن شما را ببیند ۵- پیام های خصوصی ۶- نیوز فید (فید درست کردن از وضعیت) ۷- سفارشی کردن / فیلتر کردن نیوز فید ۸- دکمه های اشتراک برای وب سایت ها شخص ثالث ۹- دکمه “لایک” ۱۰- گروه ها ۱۱- دکمه نظرات ۱۲- درست کردن آلبوم های عکس ۱۳- رویداد ها ۱۴- چت ۱۵- چت ویدیویی با چندین نفر به صورت مشارکتی ۱۶- اشتراک مکان
در ادامه مطلب اینفوگرافی جنگ شبکه های اجتماعی ارایه می شود. این اینفوگرافی شاید بتواند مزایا و معایب این ۵ شبکه را نسبت به یکدیگر مشخص کند و وضعیت ارایه خدمات آنها را برای شما روشن کند. اما سوال این است که هر شبکه اجتماعی باید این ۱۶ امکان یا بیشتر را داشته باشد؟
با این حساب فیس بوک از گوگل جلو میزنه. ولی من مورد اول نفهمیدم.منظورش از روابط متقارن ونامتقارن چیه؟
ممنون از یادآوری شما. فکر کنم کلمه متوازن بهتر باشد. این مفهوم رو قبلا توضیح دادم: به عنوان مثال فریندشیپ بودن(ارتباط براساس دوستی ایجاد می شود) فیس بوک و فالورشیب بودن (ارتباط براساس دنبال کننده ها ایجاد می شود) توییتر دو فرآیند اصلی ارتباط افراد با یکدیگر است. یعنی ارتباط در فیس بوک براساس دوستی ایجاد می شود اما در توییتر براساس فالور ارتباط ایجاد می شود. اما گوگل فریندشیپ را در قاب فالور در حلقه ها ایجاد کرده است و اختیار مدیریت آن را به کاربران داده است. [۱]
سلام من تازه به این سایت رو پیدا کردم مطالب جالبی داره
میخواستم در مورد سایت https://www.tumblr.com
بیشتر اطلاعات کسب کنم ممنون میشم کمکم کنین