امروزه شاهد آن هستیم که در دنیا با بسیاری از مردم، رویدادها، شرکتها و نظایر آن به سریعترین شکل ممکن در ارتباط هستیم. میبینیم که رسانههای اجتماعی تبدیل به بخشی از زندگی روزمره ما شده و امروز قبول داریم رسانههای اجتماعی بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما را تشکیل میدهند. به عبارتی، رسانههای اجتماعی هم سن شما و همراه با شما رشد میکنند و بزرگ میشوند!
شرکت نیلسن ( Nielsen ) یکی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات آنالیز و تحلیل محتوای رسانههای اجتماعی، در آخرین آمار منتشر کرده مربوط به وضعیت رسانههای اجتماعی در سال ۲۰۱۲ به بررسی میزان استفاده، نحوه پیشرفت و ابزارهای استفاده از رسانههای اجتماعی پرداخته است که در ادامه به بررسی این موضوعات میپردازیم.
روش ارتباط و استفاده از رسانههای اجتماعی در آینده چه رشدی خواهد داشت؟
- تلفن همراه
امروزه بسیاری از مردم دنیا از تلفنهای هوشمند استفاده میکنند. طی یک سال گذشته استفاده از این وسیله برای ارتباط با رسانههای اجتماعی ۶۳ درصد افزایش یافته است. از این میان ۵۶ درصد از گوشی هوشمند و ۱۶ درصد از تبلت خود برای ارتباط با رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. بدین ترتیب شاهد راحتتر شدن دسترسی به رسانههای اجتماعی در سرتاسر دنیا هستیم.
- گسترش رسانههای اجتماعی
سایتهای رسانههای اجتماعی جدید رو به افزایش بوده و در حال قدرتمند شدن هستند. تعداد شبکههای اجتماعی بسیار زیاد بوده و هر کدام امکانات خاص خود را به کاربرانشان ارائه میدهند. در حالی که فیسبوک و توییتر پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی میباشند، مشاهده میکنیم که پینترست گوی سبقت را از دیگران ربود و تبدیل به بزرگترین شبکه اجتماعی سال ۲۰۱۲ هم برای کاربران رایانه و هم تلفنهای هوشمند شد.
- خدمات اجتماعی
رسانههای اجتماعی تبدیل به بهترین شیوه ارائه خدمات به استفاده کنندگان از سرویسها و محصولات شدند. در ایالات متحده بسیاری از مشتریان برندها برای رساندن صدایشان به شرکت مربوطه و یا دریافت پاسخ سوالاتشان از صفحههای این برندها در رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. این بخش قسمتی از سخنان دیردیر بانون ( Deirdre Bannon ) ، مسئول عملکردهای رسانههای اجتماعی در شرکت نیلسن بود.
مقایسه آمار ماه جولای ۲۰۱۱ با جولای ۲۰۱۲
اینفوگراف زیر میزان پیشرفت استفاده از وب اپها و اپلیکیشنها و کمتر شدن استفاده از رایانه خانگی برای اتصال به اینترنت
این شکل نیز زمانی که کاربران صرف استفاده از وب اپها و اپلیکیشنها و رایانه خانگی میکنند.
این بخش نیز به میزان کاربران رسانههای اجتماعی و افزایش استفاده از وب اپها و اپلیکیشنها و رایانههای خانگی جهت اتصال به رسانههای اجتماعی و همچنین زمان استفاده از این رسانهها با توجه به جنسیت، سن و نژاد افراد برای وب اپها و اپلیکیشنها در مقایسه با رایانه خانگی قابل مشاهده است.
نگاهی به بزرگترین شبکههای اجتماعی و میزان استفاده از آنها و همچنین روند استفاده از وب اپها و اپلیکیشنهایشان را در این شکل میبینید:
مطالب مفید، منحصر به فرد و خاص
از گزینش مطالب منتشر شده شما سپاس گذارم.