هفتمین نشست «پژوهشگران رسانههای اجتماعی ایران» با بررسی «سبکهای نوین دین داری شکل گرفته در شبکه های اجتماعی مجازی» ۱۷ خرداد ماه جاری با حضور اساتید، کارشناسان و پژوهشگران این حوزه در شرکت لایف وب آغاز به کار کرد.
به گزارش وب سایت رسانههای اجتماعی، زهرا چوپانکاره کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی در این نشست می گوید.
فایل سخنرانی وی را می توانید از اینجا دانلود کنید.
در ادامه مطلب می توانید وبلاگ نویسی زنده از این مراسم را مطالعه کنید.
[liveblog]
سلام. به نظرم چنین پژوهشهایی می تونه کمک کنه تا نحوه برخورد و مواجهه ما با پدیده های نویی مثل اینترنت اصلاح بشه. خیلی از سردرگمی های مدیران ارشد در حوزه ارتباطات در برابر اینترنت، فیس بوک و… ناشی از نبود یه مبنای نظری قوی در این حوزه هاست.
اگرچه نمیشه انتظار داشت که این مبانی به سرعت شکل بگیرن. همونطور که نمیشه همه برنامه های اجرایی رو مبتنی بر اصول (حتی اگه روشن و دقیق باشن) طراحی کرد.
سلام.
“…البته با تحقیق در ماهیت علوم جدید و عدم استقلال آن نسبت به تکنولوژی، حقایق بسیاری دیگری روشن میشود …، اما هرچه هست منشآت جهانشناسی عقل علمی جدید، فرهنگی است که با هیچ فرهنگ دیگری غیر خویش جمع نمیشود و در روبهرویی با فرهنگهای دیگر، اگر از عهده برآید آنان را هضم میکند و اگرنه، روی به مقابلهای نابرابر میآورد و از آنجا که احکام آن بیشتر به مذاق عقل سطحی خوش میآید، غالباً نتیجهی مقابلهی اینچنین، آن سان که در میان غالب اقوام جهان سوم میبینیم، به سود فرهنگ غربی است. علمزدگی و تکنوکراسی سرنوشت محتوم غریب به اتفاق دانشجویان دانشگاههاست، چراکه انسان به شدت در معرض این خطر عمده قرار دارد که «علت» را با «سبب» اشتباه بگیرد و در ضمن گریز فطریاش از جهل، روی به نظامهای فکری خاصی بیاورد که یک آگاهی سطحی به «واسطهها و اسباب حدوث عالم» آنان را از تفکر در «علت و ماهیت» کفایت کرده است…” شهیدآوینی
سوال بنده از عزیزان پژوهشگر:
منظورتان از دین کدام است!؟
ویا قبل از پرداختن به روابط اجتماعی، مظروف (ابزار)خود را شناخته اید!؟/غیر فن-تکنیک شناسی
سنت را بعنوان دوره مشخصی از تاریخ که احوالات و نشانه های خاص خود را داردو بعنوان گذشته ای که سخن بردن از آن در عصرکنونی بیانگر نقص و ضعف است، بدون شک همراه کردن دین(اسلام) با این نوع تعریف از سنت بسیار غلط است.
سلام
چرا از همایش و نظرتان نسبت به برگزاری آن چیزی نمی نویسید؟!؟
راستی پاورپونت و فایل صوتی کارگاه ها و فایل صوتی مقالات و سخنرانی های روز همایش را از کجا میشه دانلود کرد؟و
دیگران باید بنویسند ما خودمان از خودمان تبلیغ کنیم؟ 🙂 پاورپونت ها اینجا موجود است:
http://live.socialmediaday.ir/
سلام.منظور من همین پست های امروزه. هر اظهار نظر که تبلیغ محسوب نمی شود. پاورپونت ها رو دارم ، منظورم سخنرانی هاست ، همه سخنرانی های افراد از اول تا آخر همایش و کارگاه ها
فایل صوتیش که رادیومیهن آنلاین پخش کرد. درباره ویدیویی سخنرانی ها و اینها تیم دارد تلاش می کند وقتی آماده شد در سایت همایش اطلاع رسانی می شود