مقاله «ابزارها و رویکردهای روابطعمومی نوین» توسط جواد افتاده در سیزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک ارایه خواهد شد.
به گزارش دبیرخانه این همایش، در خلاصهای از این مقاله آمده؛
روابطعمومی به عنوان یکی از اصلیترین بخشهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی بهشمار میرود. بخشی که وظیفه تولید و ارسال پیام یک کسبوکار یا یک سازمان به مخاطبان یا مشتریان را از طریق رسانهها یا سومشخصها برعهده دارد. وظیفهای که مهمترین بخش برای ایجاد و توسعه هویت و تصویر برند بهشمار میرود. واحد روابطعمومی در کسبوکارهای امروزی جدای از واحد بازاریابی نیست و مرز میان این دو هر روز کمتر و کمرنگتر میشود زیرا مخاطب یا مشتری مرزی برای نماینده سازمان بهخصوص در رسانههای آنلاین قائل نیست. به عبارتی بازاریابی و روابطعمومی با یکدیگر همگرا شده است.
روابطعمومی دیجیتال (آنلاین) شاید مهمترین بخش روابطعمومیها باشد اما همه آن نیست. این نباید فراموش شود که روابطعمومی آنلاین در کنار روابطعمومی آفلاین کامل میشود و نمیبایستی فعالیتهای روابطعمومی را مختص و منوط به برنامههای آنلاین کرد، بلکه میباید مبتنی بر محتوا و ساختار آن رسانه و فعالیتهای روابطعمومی مشخص و تدوین شود.
سوال اصلی که وجود دارد این است که روابطعمومیها چطور میخواهند اهداف سازمان را بهوسیله برنامهها و فعالیتهای خودشان محقق سازند و از چه ابزارها و رویکردهایی در این مسیر استفاده خواهند کرد؟
در این مقال سعی میشود، ابزارها و رویکردهای اصلی روابطعمومی آنلاین و آفلاین در کنار یکدیگر معرفی شود و بر استراتژی، اهداف، پیام، برنامه رسانهها، شاخصها و ارزیابی روابطعمومی تمرکز شود. از جمله ابزارهای روابطعمومی نوین میتوان به رسانههای اجتماعی، نشستهای خبری، اطلاعیههای خبری، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی موبایل، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی ویروسی، نقاط تماس، سئو، داستانسرایی، بازاریابی محتوا و کمپینهای روابطعمومی اشاره کرد.
لازم به ذکر است سیزدهمین همایش روابطعمومی الکترونیک با موضوع اصلی روابطعمومی شبکهای و هفتمین کنفرانس روابطعمومی و صنعت با موضوع روابطعمومی و شهرت، ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهند شد.
علاقمندان میتواند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامههای هفته روابطعمومی و همایشهای اعلام شده با مراجعه به سایت www.prconference.ir و یا تماس تلفنی با شماره ۸۸۸۰۷۴۵۳ نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.
سلام
ممنون از مقاله خوب شما