شبکه‌های اجتماعی با آغاز رقابت‌های جام‌جهانی حال و هوایی دیگر به‌خود گرفتند و با گذشتن چند روز از آغاز این رقابت‌ها، رکوردی جدید را در تاریخ به‌ثبت رساندند.

رسانه های اجتماعی جام جهانی

براساس گزارش CNN، جدا از افزایش محبوبیت فوتبالیست‌های مختلفی از قبیل کریستیانو رونالدو در شبکه‌های اجتماعی، جام‌جهانی نیز در شبکه‌های اجتماعی با محبوبیتی بی‌نظیر مواجه‌شده‌است که بیشترین بخش این محبوبیت به کاربران آمریکایی اختصاص دارد، در حقیقت جام جهانی به بزرگترین پدیده شبکه اجتماعی در تاریخ کوتاه شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازی اول این دور از رقابت‌ها که میان برزیل میزبان و کرواسی انجام گرفت، در توییتر ۱۲٫۲ میلیون توییت ایجاد کرد که بیشترین این توئیت‌ها به ترتیب به استرالیا، کانادا، بریتانیا، آمریکا و برزیل تعلق داشتند.

هفته اول این رقابت‌ها نیز که از ۱۲ ژوئن آغاز و ۱۸ ژوئن خاتمه یافت، ۴۵۹ میلیون پست و نظر فیس‌بوکی به دنبال داشته‌است. این‌درحالی است که آمار فیس‌بوکی در زمان رقابت سوپرباول ۱۸۵ میلیون، در زمان رقابت‌های المپیک روسیه به ۱۲۰ میلیون و در زمان برگزاری اسکار ۲۰۱۴ به ۲۵٫۴ میلیون رسید، این یعنی جام‌جهانی به تنهایی از هرسه این رویدادها فعالیت بیشتری در شبکه‌های اجتماعی خلق کرده‌است.

به گفته سخنگوی فیس‌بوک،‌ رویداد‌های ورزشی همواره زمینه‌ساز بحث‌های فراوانی در فیس‌بوک می‌شوند، آما آنچه در زمینه جام‌جهانی رخ داده‌، خارق‌العاده است. به گفته وی جام و فیس‌بوک هردو جهانی هستند و از آنجایی که تماشاچیان بازی‌ها به اینترنت و اسمارت‌فون دسترسی دارند، می‌توانند در حین تماشای بازی‌ها در فیس‌بوک نیز فعالیت کنند.

فیسبوک و توئیتر با آگاهی از آغاز این سونامی فوتبالی، ابزارهایی را نیز برای دامن زدن به‌ آن ارائه کرده‌اند. برای مثال توئیتر علاوه بر فراهم آوردن امکان انتخاب پرچم کشور مورد علاقه کاربر به‌عنوان آواتار، هشتگ اختصاصی برای جام‌جهانی ایجاد کرده و همچنین گزینه‌ای به‌نام هشفِلگ را نیز به امکاناتش افزوده‌است، به این شکل زمانی که کاربری هشتگی مربوط به یکی از تیم‌های جام‌جهانی را پست می‌کند، در کنار آن پرچم آن کشور دیده خواهد‌شد.

حال اینفوگرافی از جام جهانی ۲۰۱۴ در شبکه‌های اجتماعی را در ادامه مشاهده کنید:

اینفوگرافی جام جهانی 2014 در شبکه های اجتماعی