تلاش برای مسدود کردن حسابهای کاربری افرادی که ارتشهایی از طرفداران توییتری را برای اشخاص مشتاق شهرت ایجاد کرده و به آنها میفروشند، چندان موفقیت آمیز نبوده و به اینجا منتهی شده که درحال حاضر بیش از ۲۰ میلیون حساب کاربری تقلبی در این شبکه اجتماعی وجود دارد.
سوشیال مدیا – براساس گزارش والاستریتژورنال، طی تابستان گذشته بیش از ۲۰ میلیون حسابکاربری تقلبی برای فروش در توئیتر وجود داشته است و به گفته والاستریت حتی رسانههای مطرح نیز از این ارتشهای حسابهای کاربری تقلبی استفاده میکنند.
به نظر میآید کیفیت حسابهای کاربری یکی از مسائلی است که شرکت توئیتر هنوز موفق به کنترل آن نشدهاست. براساس گزارشی جدید از Business Insider بیش از ۶۵۱ میلیون نفر در توئیتر حسابکاربری باز کرده و سپس آنها را رها کردهاند؛ رقمی که بسیار فراتر از ۲۳۲ میلون حساب کاربری فعال در این شبکه اجتماعی است. این شبکه اجتماعی به صورت علنی اعلام کرده که پنج درصد از حسابهای کاربریاش جعلی هستند.
به گزارش والاستریت،توئیتر مکانی است که بسیاری از افراد از آن برای دسترسی به اخبار جهان استفاده میکنند و اگر نکتهای جعلی و تقلبی درباره آن وجود دارد،افراد باید از آن مطلع شوند زیرا عدم آگاهی اعتماد را از بین خواهد برد.
توئیتر تلاشهایش برای متوقفسازی حسابهای جعلی کاربری را افزایش دادهاست. توئیتر همچنین مانع از این شدهاست که کاربران به صورت عمده کاربران دیگر را دنبال کنند (Follow) به این معنی که هر فرد برای دنبال کردن کاربر مورد علاقه خود باید مستقیما برروی حساب کاربری مورد نظر کلیک کرده و آن را دنبال کند.
با اینهمه این رویکرد نتوانسته بازار سیاه زیرزمینی ساخت حسابهای کاربری عمده توئیتری یا توئیترباتها را متوقف سازد. نمونه قابل توجه این تجارت سیاه، فروش بیش از ۱۰ هزار حساب کاربری تقلبی به ۵۰ نفر است که توسط فردی به نام جیم ویدمار انجام گرفته است. وی در ماه سپتامبر از نرمافزاری برای Follow کردن بیش از ۱۰۰ هزار کاربر توئیتری استفاده کرد تا بتواند میزان محبوبیت توئیتری یک باند موسیقی را افزایش دهد.