حسین ماهینی بازیکن تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از عضویت در شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری‌اش رسمی (وریفای) شد و حتی جک دورسی از بنیانگذاران توییتر به ماهینی بابت آمدنش به توییتر خوش‌آمد گفت. پس از آن محمدرضا خلعتبری، سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد دیگر بازیکنان حاضر در تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، نیز صاحب حساب‌های رسمی شدند و دیک کوستولو از دیگر مدیران توییتر نیز به همه آنها خوش‌آمد گفت.

ماهینی

رضا قوچان‌نژاد با سابقه بیشتری که در توییتر دارد، ۷۰۰ توییت و بیش از هشت‌هزار دنبال‌کننده دارد. حسین ماهینی نیز با شناختی خوب از ظرفیت‌های توییتر در آن فعالیت دارد و با وجود ارسال تنها ۲۳ توییت توانسته هزارو۸۰۰ دنبال‌کننده داشته باشد که پیش‌بینی می‌شود این تعداد با شیب تندی افزایش پیدا کند. او در توییت‌هایش نمای روبری محل اردو اتریش، تماس تصویری با مادرش و عکس سلفی با دیگر ملی‌پوشان را توییت کرده و این نشان می‌دهد که به‌خوبی با فلسفه و کارکرد این شبکه اجتماعی آشناست. در توییتر آنچه اهمیت دارد مینیمال‌نویسی و سرعت انتقال رویدادهاست. اگر توییتر از کاربرانش می‌خواهد که «چه کار می‌کنید؟» خود را توییت کنند، ماهینی نیز به‌خوبی نوشته «اینقدر تمرین امروز صبح سنگین بود که از بدن‌درد خوابم نمی‌بره…» و این هوادار است که بدون واسطه با حال و هوای اردوی ملی‌پوشان آشنا می‌شود.

این حضور و این استقبال بعد از اعلام توییتر مبنی بر عضویت تمام تیم‌های حاضر در جام‌جهانی در این شبکه اجتماعی به‌غیر از ایران و اکوادور، اهمیت پیدا کرد. توییتر باوجود تلاش خود نتوانست با مسوولان روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال ارتباط برقرار کند. تیم‌ملی فوتبال ایران بدون حضور مدیر رسانه‌ای به جام‌جهانی رفته و تیم رسانه‌ای آن از هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط و تعامل با هواداران استفاده نکرده است. اگر فیلترینگ و برخی محدویت‌ها عامل این عدم حضور باشد در مقابل حتی تیم‌ملی در هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز حساب رسمی ندارد. اینکه بازیکنان ملی‌پوش فوتبال ایران در شبکه اجتماعی توییتر عضو شدند و حساب کاربری سه نفرشان وریفای (رسمی) شود را باید به فال نیک گرفت. این خوشایندی از این بابت است که این شبکه اجتماعی برخلاف فیس‌بوک و اینستاگرام و… که به‌دلیل جذابیت‌های خاص خود با اقبال عموم روبه‌رو شده‌اند، فضایی متفاوت دارد و به همین دلیل سیاستمداران، ستارگان هنری و ورزشی برای تعامل با مخاطبان خود از این شبکه اجتماعی بهره می‌برند.
امیدواریم بازیکنان ملی‌پوش ما بعد از موفقیت‌هایشان در جام‌جهانی برزیل‌، حال و هوای رختکن بعد از یک پیروزی را توییت کنند.