شکایت کاربران از
سوشیال مدیا – به نقل از پی سی مگ، کاربرانی که از مشاهده پستهای تبلیغاتی مورد حمایت فیسبوک در این سایت خسته شده بودند از این پس میتوانند نفس راحتی بکشند. از این پس دیگر چنین پستها و محتوایی برای کاربران ارسال نمیشود و قرار است این رویه از نهم آوریل به طور کامل متوقف شود.
فیس بوک از سال ۲۰۱۱ با هدف افزایش درآمد خود ارسال تبلیغات در قالب پستهای مورد حمایت را آغاز کرد. تلاشهای فیس بوک برای هر چه بیشتر در معرض دید قرار دادن این پست ها اعتراض شدید بسیاری از کاربران را موجب شد.
محتوای یاد شده در لابلای فعالیت دوستان هر کاربر و یا در قالب صفحات لایک زده شده توسط آنها به نمایش درمیآمدند و تصور میشد این ایده بیشتر از آگهیهای مستقیم مورد استقبال قرار خواهد گرفت. اما برخی افراد و گروهها که از این بمباران تبلیغاتی ناراضی بودند از فیس بوک شکایت کردند.
تنها در نتیجه یکی از این شکایت ها فیس بوک مجبور به پرداخت ۲۰ میلیون دلار غرامت شد. این شکایت توسط ۱۵۰ میلیون کاربر فیس بوک مطرح شد و هر یک از آنها ۱۵ دلار غرامت گرفتند. در مجموع فیس بوک به این نتیجه رسید که ضرر این شیوه تبلیغاتی بیش از نفع آن است و در نهایت آن را متوقف کرد.