درآمد فیس‌بوک به ازای هر سهم در بازار سهام ۴۲ صدم درصدافزایش داشته و این شرکت میزان درآمد سه ماهه دوم سال را به ۲/۹۱ میلیارد دلار رسانده است. این در حالی‌ است که پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران وال استریت این بود که این رقم به ازای هر سهم ۳۲ صدم دلار، معادل ۲/۸۱ میلیارد دلار خواهد بود.

درآمد فیس بوک

فیس‌بوک چهارشنبه گذشته اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال شاهد افزایش علاقه در میان شرکت‌های تبلیغاتی و همچنین کاربران بوده است و سود حاشیه‌ای شرکت افزایش داشته است. فیس‌بوک اکنون ۱/۵ میلیون مشتری در بخش تبلیغات دارد و در همه مناطق جغرافیایی که شرکت در آن فعال است، این بخش از رشد قابل توجهی برخوردار شده است. 

درآمد کلی تبلیغات فیس‌بوک در سه ماهه دوم امسال ۲/۶۸ میلیارد بوده که نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. تبلیغات گوشی‌های همراه که زمانی به نظر می‌رسید، سود چندانی برای فیس‌بوک ندارد، اکنون ۶۲ درصد درآمد تبلیغات را به خود اختصاص داده است.  
به گفته شریل سندبرگ، مدیر عملیاتی فیس‌بوک، این کمپانی هم‌اینک بیش از ۳۰ میلیون کسب و کار کوچک از طریق صفحات تبلیغات که در وب‌سایت فیس‌بوک فعال هستند، دارد و شمار همکاری‌های تبلیغاتی فیس‌بوک نیز بر ۱/۵ میلیون مورد بالغ می‌شود.
کاربرانی که در حال افزایش اند

کاربران فیس بوک
در عین حال تعداد روزانه و ماهانه‌ کاربران فعال فیس‌بوک همچنان در حال افزایش است. فیس‌بوک در پایان سه ماهه دوم امسال ماهانه یک میلیارد و ۳۲ میلیون نفر و روزانه ۸۲۹ میلیون کاربر فعال داشت. این رقم در مدت زمانه مشابه در سال گذشته میلادی ماهانه ۸۱۹ میلیون و روزانه ۶۹۹ میلیون نفر بوده است. 

mm
تعداد کاربران فعال فیس‌بوک که از طریق گوشی همراه از فیس‌بوک استفاده کرده‌اند نیز در سه ماهه دوم امسال ماهانه ۱/۰۷ میلیارد و روزانه ۶۵۴ میلیون نفر بوده‌اند.  مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک پیش از این گفته بود که فیس‌بوک هنوز “جا برای رشد” دارد. او با اشاره به میانگین استفاده روزانه آمریکایی‌ها از فیس‌بوک که به گفته وی حدود ۴۰ دقیقه در روز است، گفته بود: ممکن است به نظر زیاد بیاید، ولی کسر کوچکی از زمانی‌ است که کاربران آنلاین هستند. بر همین اساس فیس‌بوک همچنان به رشد حضور کاربران در این شبکه ‌اجتماعی عظیم می‌اندیشد. 

منبع: ۱ / ۲