دیگر مطالعه رفتار مصرفکنندگان و پیشبینی عملکرد آنان، مطرح نیست، بلکه شناخت و امکان پاسخگویی به نیازها و خدماتی است که از اولویت برخوردار شدهاند.
چندین دهه است که برای تحلیل مخاطب، استفاده از روشهای شناختی کمی و توسل به حدس و گمانهای شخصی، کاربردهای بسیاری داشته است؛ که با رشد فناورهای ترکیبی رسانههای اجتماعی و گوشیهای همراه، بیشتر نیز شده است. بدین منظور، «تونی لانگ»، در سایت «ادلمن دیجیتال»، نکتهها و راهنماییهای خوبی را در جهت دستیابی به مهارت درک و توجه به این فناوری ها را بیان نموده است که در ذیل، به مرور آن ها میپردازیم:
به جای صفحات، بر فعالیتها برچسب بزنید
به طور معمول، بیشتر بستههای تجزیه و تحلیل برای پیگیری محتوای دنیای وب و صفحات «اچتیامال»، با استفاده از بستههای گوگل و «امنیچر» امکان پذیر است که فقط صفحات را مورد بررسی قرار میدهند؛ در مقایسه با این بستهها، کنترلرهای جدیدی به دنیای فناوری، قدم گذاشتهاند که شما می توانید با استفاده از آنها، فرصتهای جدیدی را برای برچسب گذاری داشته باشید، در واقع شما میتوانید، مواردی چون رهگیری دکمههای فشاری، آیتمهای اجرا در ویدئوها و مقدار زمان صرف شده در کامل کردن چارت خریدها را بدست بگیرید
راهاندازی بسترهای نرمافزاری خاص پایش و مانیتورینگ
با این کار، فعالیتهای طراحی قابل قبولی حاصل خواهد شد که استایلها و سبکهای مطمئنتری بر اساس ابعاد مدنظر کاربر، بهدست خواهد آمد و به شما اجازه خواهد داد تا عناصر ویژهای را در دستگاه کاربران پیگیری کنید.
در تولید فرصتهای بازخورد از کاربر، خلاق و خوش ذوق باشید
اکثر بازاریابان، تمایل عجیبی در پذیرش جزئیات نظرسنجیها و پژوهشها دارند، در حالیکه، اشکال گوناگونی برای جذب بازخورها وجود دارد. استفاده از یک لغزنده که به کاربر اجازه پاسخدهی پرسشی چون «آیا شما آنچه را که جستجو میکردید، پیدا کردهاید؟» را بدهد، از خلاقیتهایی است که میشود به کار بست یا از نظر سنجیهای سه گزینهای استفاده کرد که در ارتباط با محتوایی باشد که کاربران لپتاپها و یا گوشیهای همراه هوشمند ایجاد می کنند. مطئمنا، توجه به خلاقیت در این مورد، میتواند بینشهای ارزشمندی را ایجاد کند.
مدخل های ایجاد شده را جدی بگیرید
در دنیای وسیع کاربران گوشیهای همراه، درصد کمی از افراد هستند که به صفحه و آیتمهای اصلی طراحی شده برای گوشی وفادار می مانند، از این رو، استفاده از پیامکهای متنی و تصویری، مسیری تعاملی را برای شما ایجاد خواهد کرد که منجر به رجوع بیشتر کاربران به وب سایت شما خواهد بود.
از آدرسهای اینترنتی کوتاه شده، بهره بگیرید
سایتهایی مانند«Bit.ly» و «Tiny.cc»، از جمله سایتهایی هستند که به شما خدمات کوتاه کردن آدرسهای اینترنتی را میدهند. در واقع، آنچه که یک سایت را معرفی میکند، همان چیزی است که شنیده میشود، یعنی همان چیزی است که شما میگویید، بنابراین، ممکن است با استفاده از یک کوتاه کننده عنوان آدرس سایتی، امکان به اشتراک گذاری بیشتری با کاربرانتان را پیدا کنید، در اینجا میتوانید به تعدادی از این سایتها دست یابید.
در جمعبندی این مبحث میتوان گفت که هر مدخل و ورودی بازاریابی تعاملی، میتواند فرصتهای شنیداری قوی را برای شما در جهت تعامل و شناخت کاربران ایجاد کند. لذا، با برنامهریزی مناسب و خوب، فناوری شناخت و گوش دادن به مخاطب فعال میشود، در نتیجه با مطالعه و شناسایی فرصتها و مشکلات، عملیات بر خط بهصورت کارآمد تر و موثرتری، پیش خواهد رفت
هرچند در لیست ارائه شده نام سرویس کوتاه کننده لینک گوگل آمده ولی بنده این سرویس رو ترجیح میدم و به دیگران هم پیشنهاد می دهم چرا که آمار تعداد کلیک ها رو بصورت کلی یا ماه، هفته، روز و ۲ ساعت گذشته می دهد.
http://goo.gl/