بسیاری از افراد هنوز هم، محتوای رسانههای اجتماعی خود را با استفاده از نرمافزارهای ورد و اکسل انجام می دهند و این در حالی است که نرمافزار رسانههای اجتماعی، وسیلهی خوبی برای مدیریت زندگی به شمار میآید و فقط برای نتیجه دادن، نیاز به توجه قابل ملاحظه و نترسیدن از محدودیتهای پیش روی این ابزارهاست. بنابراین بدور از گرفتاریها و سختیهای موجود برای مدیریت محتوای رسانههای اجتماعیمان، پنج راه ، را که با استفاده از نرمافزار مدیریت محتوای رسانههای اجتماعی امکان پذیر است، معرفی میکنیم:
۱- رقبای خود را مدیریت کنید
با استفاده از نرمافزار مدیریت محتوا،دادههای رقبایتان در دسترس خواهد بود چنانکه شما میتوانید مرتبه خود را در مقابل رقبایتان برای نگرشهای عملیاتی و بهیود محتوای رسانههای اجتماعی، محک بزنید و بتوانید با مرور نوع محتوای رقبا که برای جذب مخاطبان شما استفاده میشود، واکنش درست و به جایی برای حفظ طرفدارنتان از خود نشان دهید.
۲- نوشتههایتان را مدیریت کنید
نرم افزار مدیریت محتوای اجتماعی، به شما این امکان را میدهد تا زمانی که مطلبی را درج میکنید با استفاده از ویژگی تجزیه و تحلیل نرمافزار، دادههای پیرامون آن را جمعآوری کنید و یا از میزان مطالعه آن توسط دیگران، آگاه شوید.
۳- گروههای اجتماعی پیرامون خود را مدیریت کنید
زمانی که برای برندها و یا سازمانهای چندملیتی و یا خیلی بزرگ و جهانی کار میکنید، واقعا سخت است تا بتوان نظرات پیرامون شرکت و یا برند خود را از میان گروههای اجتماعی و ملتهای مختلف جمعآوری کرد. در این میان، نرم افزار مدیریت رسانههای اجتماعی، بهترین دوست برای سازماندهی و مرتب کردن اوضاع در شرایط درهم و برهم است. بنابراین زمانی که شما با نرمافزارهایی چون «هوتسیوت» (Hootsuite) آشنا باشید، تعاملات انجام شده در اختیارتان خواهد گرفت و یا زمانی که از نرمافزار « اکسپین» (Expion) استفاده می کنید، این نرمافزار به شما اجازه میدهد تا نظرات خوانده شده را برای مرور نظرات جدید، حذف کنید و فهرست تعاملات را بروز کنید.
۴- کاربران صفحه خود را مدیریت کنید
اگر شما، صفحات خود را با سایر سازمانها به اشتراک میگذارید؛ یک نمایندگی پارتنر و یا یک مرکز خدمات مشتری و حتی یک همکار، ممکن است به سختی حاضر به همکاری باشید. بنابراین با استفاده از یک ابزار مدیریتی، تعاملات خود را با اعضای تیمهای مناسب انجام دهید. به صورتی که، آن افراد بتوانند نظراتی را در قالب یک طرفدار درج کنند. از سوی دیگر، ویژگی نمایه طرفداران، به شما این اجازه را میدهد تا یادداشتهای داخلی برای آن کاربرانی که توجه ویژهای به صفحه شما دارند، از خود نشان دهید.
۵- فروش را مدیریت کنید
اگر وقت ندارید تا زمانی را برای پایش صفحه خود صرف کنید و یا نیاز فوری به دریافت دادههای واقعی هستید، بسیاری از نرمافزارهای مدیریتی محتوا، به جای شما با مشتریانتان به تعامل خواهند پرداخت و مشتریان شما، قادر خواهند بود به دادههای مفید، دسترسی پیدا کنند.