شروع یک کسبوکار همیشه بسیار پرخطر است و موفقیت آن هرگز تضمین شده نیست. با اینحال کارآفرینان هر روز در حال رشد هستند. اگرچه روش یکسانی که برای همه مناسب باشد وجود ندارد ولی به نظر میرسد کارآفرینان موفق در رفتارهای مختلفی با یکدیگر اشتراک دارند.چیزی که سایر افراد فاقد آن هستند.
به گزارش مشیبل، موسسه غیرانتفاعی اسکور به تازگی اینفوگرافی از آنچه که کارآفرینان را به موفقیت میرساند، منتشر کرده است. آنها متوجه شدهاند که کارآفرینان برای رشد کردن نیاز به تجربهی حرفهای، مدل تجاری، شخصیتی مناسب و مشاورانی کارآزموده دارند.
تجربهی حرفهای
تجربهی حرفهای به کارآفرینان این برتری را میدهد که بتوانند تصمیمات تجاری عاقلانهای بگیرند. کارآفرینان موفق احتمالا دو نیم بار بیشتر میتوانند پول دربیاورند، ۳٫۶ بار احتمالا رشد بیشتری نسبت به سایرین دارند. این اطلاعات از اینفوگرافی موسسه اسکور گرفته شده است.
یک مدل تجاری
وقتگذاری برای نوشتن یک مدل تجاری نه تنها به تجارت شما سمتوسو میدهد، بلکه شانس موفقیتتان را نیز بیشتر میکند. برطبق اعلام موسسه اسکور، شرکتهایی با یک مدل تجاری معین، تقریبا دو و نیم برابر موفقتر از سایر شرکتهایی هستند که فاقد طرح تجاری مشخصی هستند. شرکتهایی که مدل تجاری مشخصی دارند همچنین رشد تجاری مضاعفی را تجربه میکنند و احتمال بیشتری دارد که وامها و سرمایههایشان را حفظ نمایند.
شخصیت مثبت
فکر میکنید اگر همین شخصیت فعلی خود را حفظ کنید، میتوانید به عنوان یک کارآفرین موفق شوید؟ اگر شما بیش از حد پرخاشگر و غیرقابل دسترسی هستید، دوباره فکر کنید. موفقترین کارآفرینان با رفتارهای مثبتی مانند صداقت و گشادهرویی، در محیط اطرافشان میدرخشند. همچنین اگرچه رفتار تهاجمی میتواند اغلب به سود شما باشد اما کارآفرینان برای موفق شدن باید عادت ناپسندی مانند پرخاشگریهای بیش از حد را رفع نمایند.
یک مشاور
کسبوکارهای جدید لزوما نباید به تنهایی انجام شود. موفقترین صاحبان کسبوکار به مشاورههایی تکیه دارند که آنها را راهنمایی کرده و در مسیر صحیح نگه میدارد. بر طبق اطلاعات اینفوگرافیک مذکور، کارآفرینانی که با مربیان و مشاوران کار میکنند، ۳ برابر بیشتر احتمال دارد که تجارتی را آغاز نمایند و ۷ برابر بیشتر احتمال دارد که بتوانند برای آن تجارت سرمایهای جلب کنند. همچنین شانس آنها برای افزایش میزان تقاضا برای محصولشان ۳٫۵ برابر بیشتر است.با وجود اینکه بیشتر کسبوکارها در انتهای سال نخست شکست می خورند، شانس این کارآفرینان برای پیشرفت بیشتر است و ۸۴ درصد سرمایهگذاریهایی که با حضور مشاوران اداره میشود ، پس از یک تا دو سال هم چنان در بازار حضور دارند.
کسبوکار نیازمند کارآفرین به معنای واقعی دارد، شما باید درک درستی از کارآفرینی داشته باشید بعد به سمت ایجاد کسبوکار و توسعه آن بروید.