داستانسرایی برند بحثی بود که در یکی از پستها به آن پرداختم و به داشتن داستان برای برند تاکید کردیم و بحث بازایابی بیدرنگ را نقطه عطفی در این زمینه عنوان کردیم. اما بهتر است برای درک این مفهوم چند مثال عملیاتی بزنیم. به عنوان مثال، شرکتهای کاپیتان مورگان، ادوب و فولکس واگن هریک افزایش قابل توجهی در تعاملات و مدافعه خود بواسطه یکپارچه کردن محتوای لحظهای به سمت استراتژیهای خود، شاهد بوده اند.
کاپیتان مورگان
در مورد کاپیتان مورگان، رویکرد ما به بازاریابی لحظهای نقش جدیدی به کاپیتان داده است: یک مفسر پررو در مورد همه چیز فرهنگ مدرن. او صحبت می کند، مردم به اشتراک میگذارند، او دوباره جواب میدهد. درطول سال گذشته، واکنش کاپیتان به گفتگوهایی که طرفداران درباره آن فکر میکنند و یا صحبت میکنند، سریع بوده است.
برای مثال، وقتی ماجراهای پرنس هری آن را به خبر مبدل ساخت، کاپیتان با اطمینان به مادر ملکه گفت که هری با اونوشیدنی نمینوشد، هنگامی که خبر بچه دار شدن کانی و کیم به بیرون درز پیدا کرد، کاپیتان به طور اتفاقی از راه دور شنید که کانی درحال آوازخواندن میگوید” کودکم، کودکم، کودکم” وبهمان اندازه آهنگ کرهای گانگنام استایل جهانی شد. کاپیتان به طرفداران یادآوری میکند که سبک Pirate هرگز از میان سبکها خارج نخواهد شد.
ادوب
برای ادوب، ما یک شخصیت منحصر به فرد اجتماعی را با ساختن یک تیم خلاق اختصاصی ایجاد کردهایم که به طور مداوم محتوای لحظهای و برنامهریزی شده را توسعه میدهند. این تیم با استفاده از ابزار قلم مو فتوشاپ به ترمیم رابطه بین رابرت پتینسون و کریستین استوارت میپردازد. طراحی یک آرزوی ساده از تیم فتوشاپ در ولنتاین” PS من دوستت دارم” که شامل حروف اول نرم افزار فتوشاپ میباشد باعث دوست داشتن بسیار نام تجاری شد که ما این علاقه را با ایجاد یک کمپین حمایتی هدف در فیس بوک افزایش دادیم. نتیجه این کمپین ۲۹ هزار لایک و سه هزار و ۴۰۰ به اشتراک گذاری بود.
در نتیجه پستهایی که این کمپین را لایک کردند، صفحه ادوب به طور قابل توجهی رشد کرد و در این فرایند وفاداری به نام تجاری به وجود آمد. صفحه فیس بوک فتوشاپ درداشبورد رضایت از برند LoudDoor در رتبه دهم قرار گرفت. LoudDoor هزاران طرفدار بزرگترین برندها در فیس بوک را بررسی کرد تا قابل اعتمادترین برندها و آنهایی که بیشتر توسط کاربران توصیه شدهاند را نشان دهد.
فولکس واگن
فولکس واگن داستانهایی را در نظر میگیرد که با شخصیت بازیگوشش سازگار باشد، به خصوص بر روی برندهای قهرمان مانند فولکس واگن بیتل متمرکزشد.
هنگامی که آخرین پرواز از شاتل فضایی اندور در سراسر امریکا تبدیل به محبوب ترین ترند در توییتر شد، تیم اجتماعی فولکس واگن از خود پرسیدند: آیا طرفداران ما نیز به این مورد فکر می کنند؟ بله آنها درباره این موضوع صحبت میکردند و عکسهای فضاپیمای شاتل را به اشتراک میگذاردند. بنابراین ما تصویری از یک سوسک درحال پرواز درعقب هواپیمای حمل و نقل ۷۴۷ شاتل با یک عبارت ساده: Shuttlebug خالدار ایجاد کردیم.
تصویر نمادین از سوسک برای بیان داستان روز ولنتاین و برای جشن خانواده و میراث در روز پدر نیز استفاده شده است.
اما داستان کجاست؟
هنگام ثبت نام در اتاق خبر خلاق، ما برای شما سه گزینه برنامه محتوای لحظهای آماده میکنیم که مطابق نیازهای برندهای مختلف طراحی شده است. این مدلها براساس کسب بهترین تجربه از رقابتهای قبلی توسعه داده شدهاند. با این حال، مدلهای سنتی اتاق خبرنیز میتواند ایجاد شود
برنامه های Trendspotterبه این منظور طراحی میشوند تا به جذابیت بیشتر برندها و مرتبط شدن آنها با خوراک خبری کمک کنند. در این مدل اتاق خبرخلاق، تیمها به طورفعالانه برگفتگوهای آنلاین درمورد داستانها، ترندهایی که به نقطه اوج خود رسیدهاند و با مخاطبان نام تجاری مرتبط هستند، نظارت میکنند. سپس بهترین را انتخاب و اقدام به تولید محتوای اصلی و فوری میکنند تا جامعه خود را با ۱۰-۵ پست در هرماه مشغول نگه دارند.
کمپین اتاق خبر فرصتی است برای شما تا به نوبه خود آغازگر یک نقطه عطف فرهنگی باشید. رویکرد این کمپین به شما کمک میکند تا اطمینان یابید که گفتگوها در خصوص آغاز، نقاط عطف و فعالیتهای نام تجاری، با اعلام شما پایان نمییابد. کمپین اتاق خبر، گفتگوها درباره شما را با نشان دادن ارتباط آن با گرایشها و موضوعاتی که مردم درحال حاضر درمورد آن صحبت میکنند، گسترش میدهد. این مدل کمپین به طورمنظم، همآهنگی محتوای لحظهای را برای وسعت بخشیدن به کمپین که شاید یک هفته، یک ماه یا یک فصل تعطیلات باشد، توسعه میدهد.
میز روزانه یکی ازجاه طلبانهترین پیشنهادهاست وبرای اطمینان ازاینکه یک نام تجاری، فقط یک روند فریبنده و جاذب نیست بلکه آنها را تعریف میکند. در حالیکه گفتگوها هر روز تغییر مییابد، میز روزانه به شرکتها کمک میکند تا به سرعت داستانها، گرایشها و ایدههای جدید را کشف کرده و به سمت آنها حرکت کنند. هر روز صبح، تیم اتاق خبر به منظور منطبق ساختن فرصتهای لحظهای با پیوندهای مخاطبان با یکدیگر ملاقات میکنند تا به گونهای با طرفداران ارتباط برقرار کرده و آنها را تهییج نمایند که به روایت بلندمدت (ماندگاری) نام تجاری کمک کند. در مدت یک سیکل خلاق دو ساعته، تیم اتاق خبرمحتواهای بصری که به اوج علاقمندی مخاطبان مربوط میشود و درمورد آن صحبت میکنند را توسعه داده، ارسال کرده و بهینهسازی میکنند. این امر به شرکتها کمک میکند تا به مناسبترین برند در خوراک تبدیل شوند.
انتخاب شریک بازاریابی بی درنگ: چرا اتاق خبر خلاق ادلمن؟
برای اینکه موفق باشید، برنامه اتاق خبر خلاق می تواند با درک عمیق از نام تجاری شما و جامعه ترکیب شود همراه با توانایی ایجاد سریع و موثرمحتوا، اندازه گیری و تقویت آن.
شرکتهای وابط عمومی موقعیت منحصر به فردی برای کمک مشخص کرده است به این دلیل که ما دارای دانش، مهارت، مردم و تجربیاتی هستیم که در سرعتهای اجتماعی این رشتهها را با یکدیگر میآ ورد.
لحظهای بودن در DNA ما است.ادلمن به عنوان بزرگترین شرکت روابط عمومی در جهان، برهمآهنگی اخبار لحظهای بنا نهاده شد. نیاز به چیزی در لحظه اکنون عامل طبیعی سرعت ماست.
ما علایم تجاری را میشناسیم. ما نامهای تجاری ترجمه شدهای داریم که به افراد اجتماعی و کمپینهای دیجیتال برخی از بزرگترین برندها در جهان را وعده میدهد، از قبیل فولکس واگن، Axe، داو، تلفن همراه سامسونگ، مایکروسافت وShell .
ما هر روز در جوامع اجتماعی زندگی میکنیم و نفس میکشیم: ما بیشتر از هزار جامعه اجتماعی را با بیش از ۱۰۰ میلیون طرفدار مدیریت میکنیم. هر روز به تولید محتوا میپردازیم، با طرفداران در تعامل هستیم، به سوالات پاسخ میدهیم و میزان موفقیتها را اندازه میگیریم. ما خود یک اجتماع هستیم.
کارشناسان رسانههای پرداختی میتوانند به سرعت محتواهای در سطح بالای اجرایی را تقویت کنند. صراحتا با هدف بهینه سازی و ارتقاء محتوا در زمان واقعی ساخته شد. تیمهای پرداختی ما عمیقا با مدیران و تحلیل گران جامعه یکی میشوند بنابراین ما میتوانیم در زمان واقعی نظارت و اندازه گیری کرده و فعال باشیم.