پست حاضر، مابقی ده گام ضروری است که در مطلب گذشته به پنج مورد از آنها، اشاره کردیم که به اهمیت تمرکز بر گوشیهای همراه، بکارگیری همگرایی رسانهای، تولید محتوای خلاق و منبع محور، تولید محتوای بصری و به کارگیری اتاق اخبار اشاره داشت. در ادامه این مباحث،
۶) از محتوای سبک بهره بگیرید و الهام بخش باشید
طرفداران یک برند به طور متوسط در هر سال، ۵۰ پست و توییت را از برند مورد نظرشان میبینند که به عبارتی دیگر، هر برند، پنجاه شانس برای برانگیختن احساسات طرفدارانش را دارد که اگر در پنج پست و توییت اول، برندها خرید، خرید و خرید را برای طرفدارنشان توصیه کنند و یا از عبارتهای دیگری چون دانلود و نصب استفاده کنند مطمئنا، طرفداران آنها، فرار خواهند کرد. بنابراین برای جلوگیری از چنین شرایطی، شما به عنوان یک برند، نیاز به کسب اعتماد طرفداران در طول زمان هستید تا بتوانید اطلاعات و تبلیغات برند خود را با محتوای سبک در هم آمیزید و طرفدارن را آماده کنید تا زمانی که شما از آنها درخواست خرید میکنید، آنها پاسخ «بله» بدهند.
۷) از رویدادهای اجتماعی هیجان زده شوید
زمانی که تعاملات و محتوای سبک در طول زمان، جامعه مورد نظر شما را آماده میکند، یک برند فرصت یکه تازی را بدست خواهد آورد و با استفاده از رویدادهای قوی اجتماعی خواهد توانست توجه طرفداران را با سرگرم کردن آنها ایجاد کند در واقع، این شرایط، پاداشی دو وجهی برای طرفین است چنانکه برندها با جامعه هدف خود، تعامل میکنند و طرفدارن برند، روابط خود را با برند توسعه میدهند.
۸) تعامل اجتماعی را یک به یک پرورش دهید
یکی از مهمترین داستانهایی که در سال ۲۰۱۲ در دنیای تجزیه و تحلیل رسانههای اجتماعی و دیجیتالی مطرح بود نقش دادههای بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که مهمترین قسمت این داستان، ربطی به دادهها نداشت بلکه درباره افراد و عموم بود چرا که برندها و شرکتها با ترکیب دادهها و با استفاده از پروفایلهای موجود در رسانههای اجتماعی، به افراد به عنوان افراد نگاه کردند و نه به عنوان داده و برای همین بود که توانستند بصورت آنلاین با افراد در دنیای واقعی همگام شوند.
با توجه به این موضوع، شرکتهایی چون «اَدُبی» به برندها، جهت ادغام و به صف کردن همهی دادههای بدست آمده از پایگاههای دادههای مختلف اجتماعی، رفتاری و حتی شرکا و مشتریان کمک میکنند. برای مثال، «میکرو استراتژی» ابزاری است که به شما کمک میکند تا محتواهای مرتبط با برند را از میان میلیونها دادههای ورودی پروفایلها کسب کنید.
۹) با تغییرات موتورهای جستجوگر همگام شوید
از زمانیکه گوگل با استفاده از الگوریتم پنگوئن، مقابله با سایتهای بیمحتوا و تبلیغاتی را شدت بخشید کارایی روشهای قدیمی SEO در جستجوی بهترین محتوا مورد تزلزل قرار گرفت چنانکه مفهوم « افزایش محتوای واقعی» مطرح شد و گوگل، تدابیری را در گوگلپلاس برای تعیین محتوای با کیفیت تعبیه کرد و جستجوی اجتماعی بینگ نیز با فیسبوک یکپارچه شد تا زمینههای اجتماعی را لحاظ کند..
بنابراین، رسانههای اجتماعی و توجه به امور وابسته به جامعه در موتورهای جستجوگر در حال رشد هستند و به عنوان دو عنصر ضروری و مفید برای ادغام بین شرکتها، معرفی میشوند چرا که محتوای رسانههای اجتماعی، مقیاس اولیه و تعاملی به شمار می آیند. بنابراین اگر استراتژی محتوایی مناسب و قوی برای موتورهای جستجوگر اتخاذ کنید نتایج مناسبتری را در رسانههای اجتماعی به همراه خواهد داشت.
۱۰) برندباز شوید
افرادی که اخبار یک برند را پیگیر هستند امکان دارد به این دلیل باشد که به محصولات آن علاقهمند باشند اما این رویکرد و پیگیری میتواند دلیل دیگری نیزداشته باشد و آن این است که از این کار لذت میبرند چرا که برای هر گونه فعالیت جدی و قاطعانهای در رسانههای اجتماعی، نمیتوان اندکی سرگرمی لازم را نادیده گرفت و برای همین است که نیاز است تا همراه با فعالیتجدیتان در جهت تقویت تعاملات برند خود، کمی سرگرمی را لحاظ کنید. بنابراین، بازی با برند، میتواند برندپروری عنوان شود که همراه با فعالیتهای مختلف همراه باشد.
مورد آخری که میتوانم در این بازی به آن اشاره کنم این است که بازی با برند ویژه محصولات مصرفی نیست بلکه در شرایط امروزی، شرکتهایی چون فراهمکنندگان راهحلهای شبکهای هم چون B2B نیز از سرگرمی و تفریح در صفحه فیسبوکشان لذت میبرند. البته این به معنای زرد بودن محتوا نیست.
سلام.
خیلی ممنون. بسیار عالی بود.
قطعا خواندن این ۱۰ گام برای موفقیت در شبکه های اجتماعی بسیار مفید است.
تشکر از شما خانم پورمعصوم.